Catootje.com 'Geeky en retro' met een vleugje humor

Catootje.com is een webshop waar je kleding en cadeaus vindt met een retro-stijl. Een winkel waar je lekker kunt neuzen. De cadeaus vaak met een humoristische inslag of een beetje geeky. De kleding is voor mannen en vrouwen bedoeld die iets zoeken wat net even anders is.

Logo Catootje.com

Aan het woord is Simone, de persoon achter deze webwinkel. Simone neemt de webshop zeer serieus, maar kan er natuurlijk ook gewoon om lachen: “De trui met lachende aubergines vond ik zelf nogal een hit, haha (uitverkocht voor nu).”

De verrassing van kleine merken

“Ik zoek mijn kleding bij de kleinere merken, niet perse een principe, maar daar zitten nog wel de verrassingen vind ik. en bovendien is het contact vaak net iets persoonlijker.”

De naam Catootje is ooit bedacht voor de toenmalige winkel van Simone in Delft. “Ik zocht iets persoonlijks en ouderwets maar toch hip. Ook na de sluiting is Catootje altijd gebleven als plan en voor mij logisch om online ook weer te gebruiken.”

Simone is getrouwd met Thijs en moeder van 2 jongens. “Eigenlijk gaat de meeste tijd naar mijn gezin, maar voor nu heb ik 2 dagen in de week Catootje-tijd (en de rest van mij vrije tijd ook natuurlijk)!”

Een mix

“Mijn winkel is een mix van mijn persoonlijke smaak, stoere vrouwelijke kleding en humoristische cadeaus. Natuurlijk luister ik ook naar wat klanten willen en zoeken.”

jurk kakatoe van Catootje.com

Simone brengt de website op verschillende manieren onder de aandacht.
“Zo adverteer ik op Facebook en Google en sta ik op Flavourites. Ook heb ik me aangemeld bij verschillende startpagina’s die in mijn straatje lagen. Verder heb ik linkruil en flyerruil met verschillende webshops gedaan.”

“Ik probeer de volgers op de hoogte te houden via Facebook en Twitter. Verder sta ik her en der op life style markten.”

Opvallen is niet makkelijk

De keerzijde van een online winkel is er zeker: “Ik vind het super moeilijk om op te vallen er is zoveel concurrentie! Ik vond dat het in een ‘echte’ winkel veel vlotter ging met de bekendheid en klantenkring opbouwen.”

“Het persoonlijk contact mis ik dan ook echt online. Het duurt veel langer voordat mensen een gevoel bij je winkel krijgen. Maar daar moet ik waarschijnlijk zelf ook meer tijd in stoppen nog. Dat komt allemaal steeds meer in de toekomst. Ik heb geen haast en blijf lekker zo doorgaan.”

Plannen en dromen

Zoals zoveel ondernemers heeft Simone nog veel plannen: “Plannen… dromen, ja buiten de grootste retro webshop van Nederland worden, misschien zelf evenementen organiseren, retro feesten/roller disco’s. Vaker een pop-up shop ‘bezetten’ en wie weet, ooit toch weer een winkel?”

Het is volgens Simone handig als je iets van internetmarketing weet als je een webwinkel wilt starten of net bent gestart.

“Je onderscheiden en je doelgroep vinden is het moeilijkst. Loop niet alle trends achterna, maar blijf je eigen plan volgen.”

Niet bang zijn

“Lees veel en als je eenmaal online bent, experimenteer (acties op social media of adverteren). Wees niet bang om met concurrerende winkels te connecten en zelfs elkaar te promoten, je kan elkaar helpen en het is bovendien veel gezelliger!”

Catootje.com
Facebook/catootjecom

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *