Creatieve ondernemers

Onlangs werd bekend dat er door het merendeel van de webwinkels maar weinig winst wordt gemaakt. Bijna 80% haalt geen modaal inkomen uit zijn of haar webshop.

Bij mij kwam meteen de vraag naar boven of een deel van die 80% wel zit te wachten op een webwinkel met een dergelijke omzet.

Het bracht me ook op de vraag op welke groep ondernemers ik me wil richten aangezien ik schrijf over en voor creatieve ondernemers.

De 80% groep?

Is dat juist niet de groep die in deze 80% valt?

Als creatieve ondernemer ben je bezig met een uniek product waar je passie voor hebt. Je bent niet bezig met dropshipping (een ander verkoopt een product, jij hebt een webwinkel maar doet verder niets). Je bent ook niet bezig met concurreren omdat het product dat jij verkoopt niet bij anderen te vinden is.

Je hoeft dus niet te letten op de laagste prijs. Je bent gewoon bezig met wat jij leuk vindt. Om maar dat ene woord te gebruiken: Je hebt passie!

Creatief en succesvol

Dan heb je misschien wel een webwinkel erbij. Natuurlijk is het leuk als je meer gaat verkopen. Natuurlijk is het fijn als je veel bezoekers hebt, maar het is niet je hoofddoel. Je wilt jouw creativiteit aan de dag leggen en daar succesvol in zijn.

Gaat het je niet daarom?

Onlangs heb ik besloten om de weblog MeneerSimmering.nl weer nieuw leven in te blazen. Ik ben daar zelfs nog een stap verder in gegaan en heb maar eens een ‘Statement’ geschreven voor deze weblog. Op die manier denk je eens goed na over wat je wilt bereiken.

Hieronder het Statement. Ik ben heel benieuwd wat je er van vindt!

Mijn statement

MeneerSimmering.nl is een weblog voor en over creatieve ondernemers.
Dit zijn ondernemers die een webshop hebben en/of een specifiek product verkopen gericht op andere creatieve ondernemers.

Met creatieve ondernemers bedoel ik mensen die een uniek product op de markt brengen, vaak zelfgemaakt of als enige aanbieder in Nederland. Zij proberen op een net wat andere manier hun producten aan de man te brengen dan de grote webwinkel bedrijven zoals Bol.com en Wehkamp.nl.

Veelal hebben deze ondernemers een webwinkel via Etsy, Dawanda of platforms als Mijnwebwinkel of Luondo. Daarnaast hebben ze ook de behoefte om meer zelf te kunnen door bijvoorbeeld een webwinkel te starten met Woocommerce, een onderdeel van WordPress.

De creatieve ondernemer heeft een weblog via blogspot, WordPress.com of een eigen weblog met een eigen domeinnaam op basis van WordPress.

De inhoud van de artikelen voor de blog MeneerSimmering.nl bestaat uit tips over het hebben van een webwinkel, manieren om je webwinkel te verbeteren en om meer bezoekers te krijgen.

Als tweede wordt er veel aandacht besteed aan het hebben van een weblog waarmee je de webwinkel voorziet van unieke content. Dit gebeurt meestal met behulp van de blog die een onmisbaar onderdeel is van een succesvolle webwinkel.

Verder geef ik tips over zoekmachine optimalisatie voor je webwinkel.

Alle artikelen zijn gratis beschikbaar en te delen via social media. Naast de weblog beheer ik Simmering.nl een platform dat in het verlengde ligt van MeneerSimmering.nl waar cursussen worden aangeboden voor creatieve ondernemers. Zij leren daar een eigen weblog maken, een webwinkel bouwen met WordPress en Woocommerce en vaardiger te worden in zoekmachine optimalisatie.

Doelgroep is de zelfstandige creatieve ondernemer die zichzelf serieus neemt, in zichzelf wil investeren, die relatief klein wil blijven en zich op een leuke manier wil manifesteren met een uniek product.

Wat denk je?

Herken je jezelf hierin? Dan hoor ik dat graag van je! Heb je vragen? Stel ze gerust.

Elke maand stuur ik mijn lezers een update...
Schrijf je hieronder ook in en blijf op de hoogte!


3 reacties

  • Beste ‘meneersimmering’,
    Vandaag heb ik mijn eigen website gelanceerd. Jawel, een creatieve webshop gemaakt met WordPress en WooCommerce. Deze moet ik nu nog onder de aandacht gaan brengen.
    Aangezien ik ook vandaag pas voor het eerst deze site tegenkom, hoop ik ideeën te vinden over hoe ik mijn webwinkel onder de aandacht kan brengen buiten een lancering op Facebook. Dat heb ik namelijk al direct gedaan. Dus, ik ga aan het lezen!
    Groetjes, Eline

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *