De naam is ontstaan tijdens een drankje in het cafe waar ik werkte als student. Ik wilde naar de Kamer van koophandel, maar me dan niet inschrijven als ’tekstbureau Charlotte Backx’ ofzo….
We waren wat namen aan het grappen met vrienden en deze kwam ook voorbij. Het sprak eigenlijk iedereen aan. De volgende dag op de fiets dacht ik: kan mij het schelen, ik doe het gewoon.
En zo registreerde Charlotte Backx bijna tien jaar geleden de naam van haar tekstbureau ‘Door Lotje Getikt’, waar ze inmiddels met een zevental dames een goed lopend bedrijf heeft!
Nu ben ik nog blijer met de naam dan toen!
We krijgen minimaal 1 keer per week een compliment over de bedrijfsnaam.
Omdat het eindigt met een werkwoord kun je er ook alles van maken. ‘Door Lotje Geïnterviewd’, ‘Door Lotje Geborreld’, enzovoort.
Het zegt ook wat over onze teksten: die zijn creatief. Dan weten opdrachtgevers dat maar vast 😊
Een team tekstschrijvers
De eerste collega nam ik 5 jaar geleden aan. Ik kreeg het te druk in mijn eentje en wilde uitproberen of het wat voor mij zou zijn om een medewerker te hebben.
Het klikte supergoed en dat gaf me vertrouwen een stagiaire aan te nemen. Zo groeiden we steeds een beetje meer.
Waarom wordt tekst zo ondergewaardeerd denk je? We lezen tenslotte amper meer…
Dat is natuurlijk niet waar!!
We lezen meer dan ooit!
Alleen we selecteren ook meer dan ooit wat we willen lezen.
Ik zeg altijd in mijn trainingen en aan stagiaires: vroeger ontving je 1 krant, scande je de koppen, las je een tiental artikelen en kon je verder met de dag.
Tegenwoordig krijg je via je mobiele telefoon en computer 37 kranten aan informatie over je heen.
Het is aan tekstschrijvers de kunst om content te maken die perfect bij een bedrijf past en precies op het goede moment de lezer bereikt.
Door in te spelen op een wens of verlangen of behoefte en in de juiste tone-of-voice te spreken, lezen precies de juiste mensen jouw teksten wel.
Tja, die blogs die de accountant van de website van de Belastingdienst pikt en op zijn eigen site gooit, die lezen we inderdaad niet.
Deze teksten zeggen niets over de bedrijfsidentiteit van degene die dit deelt en dus reserveert geen enkele lezer hieraan een minuut of 2 van zijn spaarzame tijd.
Wat is de contentraket?
De contentraket is een product van ons dat precies aansluit op het bovenstaande. Rondom een relevant thema maken we meerdere contentstukken.
Deze stukken sluiten qua woordgebruik, informatie en inhoud precies bij de het bedrijf waarvoor we ze schrijven en omdat je ze op allerlei verschillende tijden, op verschillende kanalen kunt delen, leest de doelgroep ze wanneer zij eraan toe zijn.
de kunst content te maken die perfect past
Hoe komen jullie aan klanten en hoe houd je ze vast?
Tegenwoordig bellen klanten naar ons. Vroeger deed ik veel acquisitie, maar eigenlijk heb ik er altijd al voor gezorgd dat ik vooral aan mijn netwerk werkte.
Mensen helpen zonder er iets voor terug te vragen: bijvoorbeeld door ze met elkaar in contact te brengen. Daar hebben we een behoorlijke naam mee opgebouwd.
Een paar jaar geleden hadden we als doel om meer samen te werken met web- en marketingbureaus.
Zij komen vaak in de problemen met hun deadline als de tekst vanuit de opdrachtgever maar uitblijft. Daar helpen we dan mee. Doordat we dát heel goed doen hebben we nu flink wat partners waarmee we samenwerken en die ons ook voorzien van opdrachten.
Daarnaast hebben we echt heel veel aan mond-tot-mondreclame en aan onze posts op met name LinkedIn.
We houden klanten vast door altijd te verrassen. Door van onze teksten een cadeautje te maken, supergoed te adviseren, mee te bewegen met de opdrachtgevers en de klant constant op de hoogte te houden van de vorderingen van de tekst.
Welke nummer 1 tip zou je geven aan nieuwe creatieve ondernemers?
Heel erg jezelf zijn en altijd zorgen dat creativiteit de boventoon voert, maar dat er een commercieel doel bij wordt opgelost! 😊 Dat maakt je ondernemer.
https://www.doorlotje.nl/
Facebook.com/tekstbureaudoorlotjegetikt
https://www.instagram.com/doorlotje/
Geef een reactie