Interviews

Dagelijks genieten met Culy.nl

Foodporn op Culy.nl

Foodporn op Culy.nl

Wanneer je een website bezoekt en het water loopt je in de mond dan doe je iets goed. Zo bezocht ik onlangs de site Culy.nl en inderdaad, het was raak. Reden voor mij om de persoon achter deze smakelijke website eens te vragen naar haar drive.

Monique van Loon heeft de site in augustus 2011 opgericht, samen met de mannen van Wayne Parker Kent, die toen al succes boekten met de sites Froot.nl en NSMBL.nl. “Samen zijn we aan de slag gegaan met Culy.nl; ik ben partner in het bedrijf en verantwoordelijk voor de gehele creatieve kant.”

Online culinair magazine

culy-logoCuly.nl is een online culinair magazine dat staat voor ‘dagelijks genieten’. Recepten, kooktips, interviews, reports, hotspots en culinaire gadgets.

Culy probeert zich te onderscheiden op internet een mix te brengen aan artikelen, van recepten tot kooktips, van reports tot video’s. Elke dag 9(!) artikelen, ook in het weekend.

Monique: “Ook zijn we superactief op social media en beantwoorden we de hele dag door vragen van lezers. Bij ons kom je voor inspiratie, fun en entertainment, met af en toe een kritische noot.”

Favoriet recept

Natuurlijk heeft Monique ook een favoriet recept:Lees verder »Dagelijks genieten met Culy.nl

Goodie Goodness, iedere maand een verrassing!

goodiegoodness-boxEen maandelijkse box met unieke handgemaakte producten van nieuwe ontwerpers en creatieven. Dat is Goodie Goodness.

Bianca en Joyce vonden het altijd al heel leuk om nieuwe ontdekkingen met elkaar te delen en bijzondere cadeautjes voor elkaar te vinden.

Startende ontwerpers in Londen

“Toen ik naar Londen verhuisde kwam ik daar zoveel leuke dingen tegen en ontmoette ik regelmatig startende ontwerpers en makers van handgemaakte producten die prachtige dingen maken maar het moeilijk vinden om hun business te laten groeien”, vertelt Bianca.

“Het idee is toen ontstaan om een maandelijkse box samen te stellen om mensen kennis te laten maken met unieke handgemaakte producten van nieuwe ontwerpers en creatieven en deze tegelijk te helpen om een nieuw publiek te bereiken.”

Elke maand een leuke verrassing

En zo ontvangt de klant elke maand een leuke verrassing waaraan veel aandacht is besteed (wie krijgt er tegenwoordig nou nog leuke post?) en is het een mooie promotiemogelijkheid voor de makers: win-win!

Social media blijkt een erg effectieve manier om Goodie Goodness onder de aandacht te brengen en feedback te krijgen van klanten en ontwerpers.

“Wij hebben kort geleden een VIP bloggers event gehouden waarbij we een kleine groep bloggers hebben geselecteerd.
Lees verder »Goodie Goodness, iedere maand een verrassing!

Alfabetsy, fascinatie voor typografie

AlfabetsyIk, meneer simmering, heb wat met taal, woorden, lettertypes, typografie enzovoort. Dat vind ik erg boeiend. Gelukkig blijk ik niet de enige te zijn met deze ‘afwijking’.

Zo maakte ik al eens kennis met Cora Verhagen van Studio Neeltje, die een tijdje geleden begon met een blog: Alfabetsy.

Deze blog is helemaal gewijd aan typografie, in de breedste zin van het woord. Cora schrijft hierop over ontwerpers die ze tegenkomt, bijzondere lettertypes, of over haar eigen werk.

Gelukkig nu helemaal in het Nederlands. Ze begon namelijk eerst in het Engels te bloggen.

Podium voor typografie

Cora vertelt graag over haar project:Lees verder »Alfabetsy, fascinatie voor typografie

Flavourites, snoepjes op internet

Bijna iedere webshop eigenaar kent Flavourites wel, en anders wordt het vandaag een kennismaking. Ik was in ieder geval nogal nieuwsgierig naar de mensen en de ‘drive’ achter deze succesvolle website.

Daarnaast is het natuurlijk ook de moeite waard om er achter te komen hoe jouw webwinkel onderdeel kan worden van deze site.

Vijf (eigenlijk 9) dames

Momenteel bestaat het team achter Flavourites uit een vijftal dames. Marije, Natascha, Sacha, Loes & Marina. Daarnaast hebben ze natuurlijk iemand die de website heeft gemaakt en deze onderhoudt, Sasha. Ook zijn er op het moment van schrijven drie stagiaires actief voor Flavourites: Esther, Dominique en Lieke.

website flavourites

Volgens Natascha, een van de grondleggers is het succes van Flavourites uit meerdere factoren opgebouwd. “We waren de eerste webshopportal die zich richtte op smaakvolle, unieke webshops.”
Lees verder »Flavourites, snoepjes op internet