Interviews

Lovely Mariquita, 100% Belgische pieces uniques

lovely mariquita kinderkledingKleur, speelsheid, elegantie en nostalgie, dat zijn de kernwoorden voor Cindy van Lovely Mariquita.
Lovely Mariquita is een Gents en 100% Belgisch label dat vorm kreeg in 2005 en zich in haar huidige vorm ontwikkelde in 2008.

Een belangrijke rode draad in de collectie zijn de dierenfiguren die wat weg hebben van animatie figuren.

Jaren vijftig

De rokjes en jurken die Cindy ontwerpt hebben een duidelijke link naar de jaren vijftig. Voor Cindy niet meer dan logisch:

“Mijn moeder is opgegroeid in de jaren ’50 en wat me zo aanspreekt in die periode is het oog voor esthetiek”; vertelt ze.

“Alles moest duurzaam zijn en er werd veel belang aan vormgeving gehecht. Alles was ook mooi afgewerkt, met name vooral kleding.

Nu verkiest de consument helaas massa voor weinig geld dat vaak al na een half jaar wordt weggegooid. Zonde!”
Lees verder »Lovely Mariquita, 100% Belgische pieces uniques

Studio Kevin Kars

Studio Kevin Kars, een ontwerpduo van Kevin Kars en Cynthia Boom. Ze zijn gespecialiseerd in grafisch en illustratief ontwerp. Kevin is afgestudeerd op het Sint Joost in Breda op juli 2011 als illustratief ontwerper. Cynthia is 2 jaar eerder afgestudeerd aan het Amsterdam Fashion Institute.

Kevin Kars is tijdens zijn studie voor zichzelf begonnen. In januari 2012 kwamen zij erachter dat er goede raakvlakken waren en dat ze elkaar kunnen versterken. “Vandaar dat wij het nu samen doen als ontwerpduo.”


Lees verder »Studio Kevin Kars

Urban Breezz

Urban BreezzEen nieuwe wind door industriële gebouwen en stedelijke gebieden. Urban Breezz heeft een vernieuwende filosofie om deze gebouwen die soms jaren leeg staan aan te pakken. Ben ten Hove, een van de grondleggers van dit unieke concept vertelt aan meneersimmering hoe deze Urban Breezz tot stand komt.

“Urban Breezz is ontstaan uit onze voorliefde voor industrieel erfgoed en omdat er veel te veel mooie oude gebouwen leegstaan of zelfs gesloopt worden.” vertelt Ben met groot enthousiasme.
Lees verder »Urban Breezz

Studio Neeltje – Creativiteit met een groot hart

studio neeltjeStudio Neeltje, alleen de naam al roept iets verwachtingsvol op. Illustraties, grafisch ontwerp, creatief en kunstzinnig. Maar Cora Verhagen (32) is ook iemand met een groot hart. Dat kwam in haar eerdere projecten al tot uiting en nog steeds geeft ze een deel van haar inkomsten aan goede doelen voor kinderen.

Tijd om eens nader kennis te maken met Cora en haar eigen Studio Neeltje.
Lees verder »Studio Neeltje – Creativiteit met een groot hart

deBlaffendeKip.nl – anders kijken naar het alledaagse.

de blaffende kip - snor broche“Mijn passie is textiel, papier en objecten combineren met grafische en illustratieve elementen. Daarnaast gebruik ik afgeschreven producten als grondstof voor nieuwe ontwerpen. Dat is De blaffende kip.”

Aan het woord is Anouk Corstiaensen, grafisch en textiel ontwerpster, die met haar unieke creaties menigeen een glimlach op de lippen geeft. Naast de Blaffende kip is ze onder andere bekend van Plof.nl, waarmee Anouk haar werk aan de man brengt.
Lees verder »deBlaffendeKip.nl – anders kijken naar het alledaagse.

NewYorkBarbershop.nl – Waar knippen en scheren een beleving wordt

Beleving bij NewYork BarbershopIn Hotel New York, in Rotterdam, bevindt zich een unieke zaak. Een ‘gewoon’ gebeuren als knippen en scheren is daar een concept, een beleving. Ga terug in de tijd en waan je weer een echte heer.
De roots van New York barbershop gaan terug naar 1884 toen het werd opgericht als een traditioneel barbiersbedrijf.

Juist door dit concept vast te houden is New York Barbershop in staat zich te onderscheiden van de gewone kapper.
Lees verder »NewYorkBarbershop.nl – Waar knippen en scheren een beleving wordt

De staat van creatie

de staat van creatieTarek Laarif is vormgever in drukwerk en internet en heeft zijn bedrijf de bijzondere naam ‘De Staat van Creatie’ gegeven.

Daarnaast heeft hij een online shirtwinkel met ook weer een naam die de wenkbrauwen doet optrekken: Halvegaren.nl. Het geeft aan dat Tarek zich wil onderscheiden in een concurrerende markt.

Een tijdje terug is Tarek helemaal voor zichzelf begonnen nadat hij 5 jaar lang ervaring had opgedaan bij andere reclame en internet bureaus.

“Ik zag bedrijven om me heen die werk maakten van een niet al te hoge kwaliteit en die toch genoeg werk hadden om rond te kunnen komen.” vertelt hij.
Lees verder »De staat van creatie