Meer bezoekers voor je webwinkel?

Je kunt een webwinkel hebben en door middel van adverteren veel bezoekers trekken. Het is echter ook mogelijk om meer bezoekers te halen met andere manieren, zonder dat het je geld kost. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat deze manier, die alleen maar gebruik maakt van gratis manieren om bezoekers naar je webwinkel te halen wel tijd kost.

Ik ga hier niet de discussie aan voor welke methode je zou moeten kiezen, wellicht is een combinatie van adverteren en gratis publiciteit wel de beste manier.

Forums en communities

Doe je voordeel met forums en online communities. Het grote voordeel van deze twee manieren is, dat je een groep mensen aanspreekt die redelijk goed afgestemd kunnen zijn op de groep mensen waar je je op richt. Je kunt je richten op de discussie over datgene wat je aanbiedt, daarnaast weet je waar de eventuele klant wel en niet op zit te wachten.

Er zijn natuurlijk meer manieren om bezoekers te trekken, maar van forums wordt nog weinig gebruik gemaakt.

Reputatie opbouwen

Je kunt er namelijk ook een reputatie opbouwen. Je laat zien en toont aan waar je expertise zit en wat je allemaal te bieden hebt. Daarnaast bouw je aan geloofwaardigheid, je hebt een naam opgebouwd.

Nieuwsbrief

Veel webwinkels maken al gebruik van de nieuwsbrief. Meestal is deze wat eenzijdig gericht op het vertellen van nieuwtjes, terwijl je met een paar aanpassingen meer kunt bereiken. Bijvoorbeeld het toevoegen van interessante artikelen over de producten die je aanbiedt. Als je deze echt boeiend maakt dan kun je daarmee ook een stap voorwaarts maken naar je klanten toe.

Veel bezoekers komen eenmalig. Als je ze interesseert met een nieuwsbrief dan kun je ze terug laten komen. Ze worden dan kortweg herinnert aan het feit dat jouw webwinkel bestaat en waar die ook al weer te vinden is.

Links uitwisselen

Links wisselen met andere sites is van essentieel belang. Dat kost je geen geld, maar daarvoor moet je een afspraak hebben met een andere webmaster. Het voordeel van links uitwisselen is dat jij er wat aan hebt, maar de ander ook. Er is dus sprake van een win-win situatie. Je kunt er allebei baat bij hebben. Zeker als je in eenzelfde segment van de markt actief bent.

Artikelen schrijven

Wanneer je het hebt over het schrijven van artikelen voor een nieuwsbrief, kun je natuurlijk ook denken aan het schrijven van artikelen voor een weblog. Het gaat er hierbij om dat je je kennis en kunde weer kunt geven. Je laat zien wat je in huis hebt aan expertise.

Dit helpt je enorm om bezoekers ervan te overtuigen dat ze bij de juiste persoon zijn aangeland, iemand die verstand van zaken heeft. Een weblog koppelen aan je site, of artikelen schrijven op sites van anderen met een link naar je eigen site doet wonderen.

Keywoorden

Wanneer je de artikelen, de beschrijvingen van de producten optimaliseert en voorziet van goede keywoorden en belangrijke zinnen dan kan dat in je voordeel gaan werken. Zoekmachines zijn constant op zoek naar nieuwe essentiele informatie om ‘zoekers’ van resultaat te kunnen voorzien.

Besteed dus aandacht aan de beschrijvingen, datgene wat je in je artikelen schrijft en wat je op forums post. Allemaal manieren om ervoor te zorgen dat het aantal bezoekers toeneemt, en met meer bezoekers krijg je meer verkopen.

3 Reacties

  1. @Ikkrijg

    Een product gratis weggeven is een goede manier om je webshop in de kijker te zetten van je potentiƫle klanten. Je kan vele extra sitebezoekers ontvangen die misschien ook wat kopen in de shop.

    Een andere goede methode om meer bezoekers in je webwinkel te krijgen is het toepassen van zoekmachine optimalisatie. Dit betekent dat je de webwinkel zoekmachine-vriendelijk maakt, zodat hij hoog in Google komt te staan.

    Hoog in Google staat betekent niet alleen meer bezoekers voor de webwinkel, maar zeker ook meer online zichtbaarheid en populariteit. Een toppositie is namelijk zeer goed voor je naamsbekendheid, omdat je bovenaan staat. Je valt goed op in je markt en mensen zullen eerder naar je linken.

    Ik heb een bruikbaar artikel geschreven met 10 tips om de vindbaarheid van je webwinkel te verbeteren en ik denk dat elke webwinkeleigenaar hier zijn voordeel mee kan doen.

    Volg de link om de tips te lezen:
    http://www.getfoundonline.nl/vindbaarheid/webshop-niet-vindbaar-op-google/

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *