Nieuwe websites week 42

Ook de afgelopen week werden er weer verschillende websites gelanceerd. Zo werd er een nieuw platform opgestart voor de video’s van RTL, genaamd RTLXL.nl. Daarnaast heeft Oostende een nieuwe website voor alles op het gebied van toerisme. Ook K3 heeft een nieuwe website, en dan heb ik het niet over de meidengroep K3, maar over een Nederlands bedrijf. Tenslotte een nieuwe site gericht op de beurs, met een knipoog naar het klimaat, Beursweer.

RTLXL.nl, video website van RTL Digital Media

Alle programma’s van RTL gemist komen er op te staan, maar ook speciaal gemaakte video’s voor de website zelf. RTLXL is het nieuwe paradepaardje van RTL digital Media. De website moet voorzien in de groeiende behoefte aan online aanbod van televisie. Naast veel gratis content is het waarschijnlijk dat er ook een deel betaalde inhoud op de site komt te staan. Kortom een sterke tegenhanger van uitzending gemist?

RTLXL.nl

Visit Oostende

Als je de stad Oostende gaat bezoeken wil je weten wat er zoal te doen is. Met dat idee in het achterhoofd en met de nieuwe sociale media in het vizier is de website VisitOostende gelanceerd. Er wordt gebruik gemaakt van Bloggers, Twitter, Youtube en Flickr om de stad te promoten. Meerwaarde is dan dat er niet door een paar mensen inhoud wordt gegeven aan de website, maar dat het internet anno nu gebruikt. Dat kan een krachtig instrument zijn. Voorlopig ziet de website er fraai uit!

Visit Oostende

K3 business solutions

Je zal de naam maar dragen van een populaire meidengroep, gericht op 8 tot 12 jarigen en dan een Gold gecertificeerd Microsoft partner zijn. Wellicht wat lastig, maar goed, ook dit bedrijf, K3, uit Engeland afkomstig, heeft een Nederlandse afdeling met bijbehorende nieuwe website. Vooral de voorpagina is leuk opgezet. De inhoud vind ik echter erg moeilijk door te komen. Ik haak snel af als ik moet opsporen wat het bedrijf nu precies doet. Maar misschien is dit voor de klant wel duidelijk.

k3 business

Een frisse kijk op de beurs

Het beursklimaat is grillig, net zoals het weer. Dat moet het principe zijn van beursweer.eu. Een website gericht op de Nederlandse en Belgische belegger, die snel op de hoogte wil zijn van de tendens van de dag. De site heeft een duidelijke knipoog naar een weerpagina, bijvoorbeeld door het aanbieden van een goudkoortsbericht (hooikoortsbericht) en weersymbolen om de beursdag te beoordelen.
Tja, het is weer eens een andere benadering. Dit kan wel een insteek zijn die gewaardeerd wordt natuurlijk.

Beursweer.eu

Ja, je mag weer bepalen welke je het beste vindt. Laat ook eens weten waarom je dat vind, misschien dat iemand anders dan nog van mening verandert…

[poll id=”6″]

p.s. Ik heb de nieuwe website editie van week 41 over geslagen omdat ik weer op zondag deze wekelijkse update wilde laten verschijnen. Ik probeer nu gewoon weer iedere week te berichten over nieuwe websites.

 
  Vond je dit een interessant artikel?
  Wil je op de hoogte gehouden worden als er weer een nieuw interview verschijnt?
  Schrijf je dan in!»

Deze bijdrage was gepubliceerd in Overige.

6 gedachten over “Nieuwe websites week 42

  1. Nee, zitten nu niet echt websites bij waarvan je denkt.. Wauw. Aan alle websites is wel iets mis.

    Als ik dan toch de beste moet kiezen kies ik voor K3 (die naam ook hè?), ondanks dat hun header + menu er niet uitziet.

  2. Ik heb gestemd op RTLXL.nl, aangezien dat nog wel de meest complete is van de vier. Visit Oostende ziet er ook nog wel oké uit, maar die is voor mij persoonlijk te onoverzichtelijk.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *