numijnwebwinkel.nl

Dit is een advertorial
Iedereen een webwinkel? Als je de hoeveelheid aanbieders van webwinkels gaat tellen zou je het zo langzamerhand wel geloven. Zo zijn er steeds nieuwe aanbieders die allemaal weer hun eigen aanbod hebben. Zo is Numijnwebwinkel.nl een one-stop-shop aanbieder van gehoste OpenCart webwinkel systemen. Je kunt daar een webwinkel starten met of zonder een OpenCart theme (het design van de webwinkel).

OpenCart

Zonder aankoop van een OpenCart theme start je een prima webwinkel met fantastische functionaliteit. De eenmalige aankoop van een theme maakt het echter mogelijk om je webwinkel specialistischer te positioneren. Zo zal een elektronica leverancier ook graag de look en feel van een elektronica webwinkel creëren.

Thomas Nijkrake is de man achter deze aanbieder en ik vroeg hem naar de mogelijkheden van numijnwebwinkel.nl

numijnwebwinkel“De gebruiker kan bijzonder snel een OpenCart webwinkel starten. Zo snel zelfs, dat als men voor 17.00 bestelt, men dezelfde avond al online is op een eigen domeinnaam”, aldus Thomas.

Waarin numijnwebwinkel.nl het verschil maakt? “Veel bedrijven hebben zelf een webwinkel systeem ontwikkeld. Wij hebben heel bewust gekozen voor de OpenCart webwinkel oplossing.”

Snelle servers

“OpenCart is heel snel en eenvoudig in gebruik, voor de webwinkel eigenaar, maar ook voor bezoekers (klanten). Daarnaast wil je vervolgens dat zo’n webwinkel systeem optimaal presteert. Dat vereist een snelle webserver. Onze server is bijzonder snel wat prettig is voor bezoekers maar ook van belang is voor de ranking in zoekmachines.”

Plannen heeft Thomas genoeg: “Met innovatieve producten onze klanten helpen onderscheidend te zijn en hun conversiedoelen te behalen (webwinkel bezoekers omzetten in klanten). Momenteel ontwikkelen wij een tool die dat mogelijk maakt, deze zal vermoedelijk begin 2013 operationeel zijn.”

Optimaliseren met analyseren

Thomas heeft ook nog wel wat tips: “Optimaliseer je ‘marketing spend’: ga aan de slag met analyse-tools zoals Google Analytics of Piwik. Zodoende kan je je advertentiekosten reduceren bij gelijkblijvende omzet of andersom: evenveel uitgeven en meer omzet genereren.”

“Laat je niet afschrikken door terminologie. Hoe ingewikkeld sommige dingen ook lijken, de basisprincipes eronder zijn heel eenvoudig. In dit geval: wie koopt er wat en wie niet?”

“Iets specifieker: als je geld uitgeeft aan online marketing, bijvoorbeeld aan Google Adwords of banners, dan wil je natuurlijk weten hoeveel het oplevert zodat je kan bijsturen. Met de genoemde analyse-tools kan je dat gratis meten. Daarnaast kom je er binnen campagnes zoals Google Adwords achter welke zoekwoorden leiden tot klanten en welke zoekwoorden alleen tot bezoekers leiden.”

Gewoon aan de slag

“Je belandt uiteindelijk in de eindsituatie dat je alleen nog die kanalen inzet die geld opleveren en daarbinnen: dat je die kanalen effectief gebruikt door geen geld uit te geven aan keywords die slecht converteren.”

Kortom: laat je niet ontmoedigen en begin gewoon, je hoeft niet meteen alle mogelijkheden te benutten maar je zult snel de smaak te pakken krijgen.

Neem snel een kijkje op numijnwebwinkel.nl

numijnwebwinkel.nl

 
Vond je dit een interessant artikel?
Wil je op de hoogte gehouden worden als er weer een nieuw artikel verschijnt?
Meld je dan aan »

Deze bijdrage was gepubliceerd in Overige.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *