Pop-Up Shops in Exclusieve handgemaakte en vintage producten

Poush is een initiatief van de dames van ‘Met de Hand’ en Sajida Awan, eigenaar van ClearConcept. Poush staat voor Pop-Up Shops in Exclusieve handgemaakte en vintage trend producten.

In december 2013 kwamen Henriette en Wendy Klein in contact met Sajida Awan. Sajida begon haar eerste Pop-Up in december in Woonmall Amsterdam Villa ArenA.

Na een goed gesprek heeft ze Henriette en Wendy gevraagd als samenwerkingspartner. Zij hebben de krachten gebundeld en zijn gezamenlijk een Pop-Up gestart.

Een uitgebreide collectie

met handgemaakte, unieke en vintage woonproducten was een bijzondere en geslaagde toevoeging aan de Villa ArenA. De eerste gezamenlijke Pop-Up bleek dusdanig succesvol dat een tweede Pop-Up een logisch vervolg was.

“Met Poush springen we enerzijds in op het feit dat een grote groep mensen hier erg enthousiast op reageren en anderzijds bieden wij creatieve ondernemers een gefaciliteerde winkelruimte tegen een laag tarief,” vertellen Henriette en Wendy.

Poush the store

“Ons doel is mensen kennis te laten maken met een groeiende groep creatieve ondernemers en hun bijzondere producten.”

“Met name door de focus op handgemaakte, vintage, trendy producten van unieke ondernemers, tezamen met de kracht van ons platform Metdehand.nl, denken wij een unieke krachtige combinatie te hebben die werkt voor ons, de ondernemers en onze bezoekers.”

“Wij maken gebruik van ons online platform Metdehand.nl om de Pop-Ups te promoten.”

Poush.nl biedt de creatieve ondernemers van Metdehand.nl een prachtig podium

om offline handmade & vintage producten te tonen. Naast de gebruikelijke socialmedia, zijn er ook verschillende persberichten uitgegaan naar toonaangevende media.

De deelnemers van de shop zijn ook deels verantwoordelijk voor de promotie. Door kant en klaar promotiemateriaal aan te leveren adverteert iedereen met hetzelfde beeldmateriaal, dit is heel krachtig gebleken.

Het goed draaien van een tijdelijke winkel die 7 dagen in de week geopend is, is best een uitdaging en vergt dan ook de nodige planning.

Niets is gelukkig onmogelijk

“Door goed te kijken naar een duidelijke taakverdeling hebben we alle werkzaamheden van de shop, van online promotie tot winkelbezetting en de boekhouding aan toe, goed geregeld.”

“Met 18 tot 20 deelnemers is communicatie echt de belangrijkste factor.”

Verschillende foto's Poush

De eerste Pop-Up was voor beiden erg gaaf en leerzaam: “We merken dan ook dat de tweede Pop-Up gemakkelijker verloopt wat betreft de praktische invulling van zaken; al doende leert men!”

“Onze ervaring is meer dan goed. Bezoekers zijn heel positief, de verkopen liegen er niet om en het is een voorrecht om met passie je eigen verhaal te doen in de Pop-Up Shop en mensen te kunnen enthousiasmeren.”

De plannen zijn groots!

“In de eerste plaats omdat onze bezoekers aan de Pop-Up Shops niets anders dan lovende woorden spreken, en graag producten aanschaffen die uniek in hun soort zijn.”

Ook is gebleken dat veel creatieve ondernemers op zoek zijn naar een dergelijke kans om offline, zonder te veel zorgen hun producten te tonen.

“Wij kunnen deze vraag dan ook beantwoorden. Met ons platform Metdehand.nl als achterban staan we sterk en zijn een interessante partij om op tijdelijke basis een goede winkelvulling op mooie locaties te bieden aan een geïnteresseerd publiek.”

Wij geloven in dit concept

“We hebben alle vertrouwen in de toekomst van Pop-Up Shops voor handgemaakte en trend producten.”

“We zijn hard bezig het on- en offline concept beter vorm te geven en uit te werken. Daar ligt nu de prioriteit voor een goede toekomst.”

Na de zomermaanden hopen Henriette en Wendy met een nieuwe gave Pop-Up te komen, waarmee ze iedereen weer verrassen.

“Niet alleen qua styling maar ook qua deelnemers en vorm van verkoop. We hopen hiermee in te spelen op de vraag naar een nieuwe vorm van winkelen, gemakkelijk, persoonlijk en vooral: uniek!”

poush.nl
twitter.com/PoushNL

 
  Vond je dit een interessant artikel?
  Wil je op de hoogte gehouden worden als er weer een nieuw interview verschijnt?
  Schrijf je dan in!»

Deze bijdrage was gepubliceerd in Overige.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *