Sell your stuff online… (en offline niet vergeten!)

Sell your stuff online is een leuk boek wat onlangs op de markt verscheen. Het is echt een ‘must have’ voor iedereen die ook maar overweegt om aan de slag te gaan met een webwinkel. En mocht je al wat jaren bezig zijn dan is het nog steeds een boekje wat je aan moet schaffen, al is het voor de leuke interviews die in het boek verwerkt staan.

De schrijfster is Mariko Naber. Eigenaresse van Applepiepieces.

Voor mij natuurlijk een reden om haar eens te vragen naar de drijfveren van haar ondernemingen en het komen tot een boek!

Haar hart ligt op de eerste plaats in het ondernemen.

“Met Loaded ink is dat het één maken van de identiteit van een onderneming, dat alles, huisstijl, website, social media en dergelijke, qua ontwerp in lijn ligt met elkaar en daarmee de klant tevreden of zelfs heel blij maken én nog wat extra doen als verrassing.

Met Applepiepieces doen we dat in het kwadraat

‘Feel good jewelry’ is niet een weloverwogen marketingetiket, maar iets wat vanuit mijn gevoel kwam, de sieraden die ik naast Loaded ink ontwerp en maak en wat is gegroeid naar wat het nu is.

Mensen blij maken dus, laten zien waar zij blij van worden, daar word ik blij van #blijei.”

Website ApplePiePieces

Het leek Mariko zonde om alles wat zij en haar partner in de afgelopen jaren aan kennis hadden opgedaan alleen voor henzelf te gebruiken.

“Grafisch ontwerp is onze oorsprong;” vertelt ze. “Boeken maken hebben we al vaker gedaan, schrijven doe ik heel graag en zo ontstond het boek bijna als vanzelf.”

“Zelf vreet ik alle marketingboeken en feitjes die ik maar kan vinden en mijn aantekeningen schrift puilde zo hard uit, dat het boek voor mij zelf ook nog een handig naslagwerk geworden is.”

“Toen ik het eerste exemplaar van ‘Sell your stuff online’ kreeg, ben ik het, tegen advies van de uitgever in, gaan lezen en…”

“Ik vond het een super boek!”

“‘Dat is handig even onthouden…,’ dacht ik toen ik een aantal dingen zag. Dat is best vreemd toch?”

“En goed ook, het schrijven van dit boek heeft me een grote spiegel gegeven, bevestiging ook én ik heb ontdekt dat ik schrijven heel erg leuk vind.”

Mariko portret

Mariko maakt gebruik van de zogenaamde ‘Hardcoreporate-methode‘. Dat is op elk vlak, groot of klein, van toepassing.

“Eerst de kern definiëren en die vervolgens laagje voor laagje aankleden”

“Als je niet in maximaal drie goede zinnen kunt vertellen wie je bent, wat je doet en waarom, dan wordt dat op lange- of korte termijn funest.”

Volgens Mariko vergeten online ondernemers wel eens dat er ook nog een offline is.

“Na maanden in een onesie onder een steen te hebben geleefd, tijdens het schrijven van mijn boek, moest ik bijvoorbeeld echt afkicken.”

“Niet dat ik in ‘hashtags‘ sprak of zo, maar over echte conversaties moest ik echt weer even nadenken.”

Voor een bedrijf is het belangrijk dat je ook ‘In real life’ contact houdt met je klanten

Zo gaat ze met Applepiepieces weer aan de slag met een popup store van de zomer. “Hiermee kunnen we weer lekker bijpraten met appeltaart.”

“Daarbij vind ik afhankelijk zijn van een social media ook tricky, denk maar aan Hyves. Je weet nooit wanneer er ergens de stekker uitgetrokken wordt! *floep* daar gaat dan je fanbase!”

“Daarom bouwen wij ook steady aan een eigen mailinglist waar we niet afhankelijk zijn van externe partijen en één op één kunnen communiceren met onze zeer gewaardeerde klanten.”

Bestel het boek bij Managementboek.nl

Applepiepieces
Sell your stuff online werkboek
Loaded ink design agency BNO

applepiepieces.com/blog
twitter.com/applepiepieces
facebook.com/applepiepieces
pinterest.com/applepiepieces



 
Vond je dit een interessant artikel?
Wil je op de hoogte gehouden worden als er weer een nieuw artikel verschijnt?
Meld je dan aan »

2 gedachten over “Sell your stuff online… (en offline niet vergeten!)

  1. Mooi interview. Ben zelf nog met het boek bezig. Wat vond jij er eigenlijk van Bjorn? Behalve dat het een must-have is. Is het anders dan andere boeken of online info?

    • Ik vind het een goed boek. Niet voor niets een musthave, want dat zeg ik niet zo maar. Het heeft met een mindset te maken. Het is lekker concreet en praktisch. To-the-point en nuchter. Ik hou daar wel van.

      Daarnaast weet Mariko waar ze het over heeft en heeft ze ook gekozen voor geïnterviewden die echt wel wat te vertellen hebben.

      Ik maak binnenkort nog een korte video met wat meer op- en aanmerkingen, maar je proeft al wel dat ik enthousiast ben!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *