Op Stap #37 – Wandelen in Yerseke

Etretat, de olifant met slurf in het water van de atlantische oceaan

Eind april gingen we even een paar dagen op vakantie, richting Yport, Normandië. Heerlijk even uitwaaien en de rust opzoeken. Prachtig wandelen daar! En wat we daar ook deden was op een railvelo. Je weet misschien wel, een fietskar op een treinspoor. Je rijdt vooral naar beneden, dus heel veel trappen hoeft niet. Vooral leuk!

In deze versie van Op Stap een wandeling in Yerseke en een fietsavontuur in, hoe kan het ook anders, Normandië. Daarnaast nog wat gedachten die mij soms bezig houden en tenslotte nog een mooi boek!

Wil je toekomstige edities van deze nieuwsbrief ook lezen, meld je dan meteen aan:

Wandelen in de meivakantie

Naast Normandië bezoeken hebben we nog wel wat meer ondernomen in de meivakantie. Op dit moment is de Yerseke moer een waar vogelparadijs, zeker door de overvloedige regen van de afgelopen tijd! Ik schreef er een blog over, inclusief wandelroute en een filmpje waarin ik je mee neem!

welkom in de kraamkamer van moeder natuur

Een spandoek roept ons toe: welkom in de kraamkamer van moeder natuur

Welkom in de kraamkamer van moeder natuur! Een groot spandoek laat ons weten dat we er goed aan doen om ons rustig te houden maar dat we onze lol vandaag op kunnen aan wat we allemaal te zien krijgen. Vogels vliegen af en aan en hazen rennen door het gras. Ergens in de verte vliegt een groep ganzen in de richting van een strook waar ze willen gaan landen om te eten.

De Yerseke moer ligt…

Fotografie en reisverhalen

Twee weken geleden had ik het er al even over, de combinatie tussen fotografie en reisverhalen. Toen ik daarna op vakantie ging moest ik er regelmatig aan denken. Sommige dingen leg je niet vast op een foto, dat het koud was bijvoorbeeld in Yport. Dat het hard waaide in Etretat. Kijk dat kun je weer vertellen in het verhaal wat je er bij schrijft.

Mijn mijmeringen over de Magie van reisverhalen lees je op:

Fietsen in Normandie: de mooiste plekken

Om zeven uur ’s ochtends stonden we op het treinperron in Amsterdam al te popelen om te vertrekken. Eindelijk was het tijd voor ons avontuur in Normandië! En voilà: na een rit van ongeveer drie uur in de Thalys stonden mijn reismaatje Janine en ik al op Gare du Nord in Parijs. Daarna waren we nog maar één trein verwijderd van onze eerste bestemming. En daar stonden de e-bikes al smachtend op ons te wachten, want jawel: we gingen vier dagen fietsen in Normandië.

Fietsen in Normandie door Roselinde Bon

Fietsen in Normandie door Roselinde Bon – Copyright We Are Travellers

Een mooi verhaal van Roselinde Bon op de reisblog ‘We are travellers’, over haar fietstocht door Normandië, met prachtige foto’s!

Fietsen door Vlaanderen en een vleugje Wallonië

Marica van der Meer staat bekend als een veelzijdig mens en een productieve schrijver. Hoewel ze in Workum (Friesland) haar thuisbasis heeft is ze vaker buiten- dan binnen Nederland te vinden. Ze is succesvol met boeken over haar reisverhalen, met reisgidsen en met fietsroutes door Nederland. Nu verlegt ze een grens door een prachtige fietsroute in België te beschrijven. De route begint in Nederland en eindigt in Nederland, maar tussendoor voert hij je langs de mooiste plaatsen in Vlaanderen.

Tenslotte

Afgelopen week had ik een interview met Frank van Rijn. Liefhebbers van zijn boeken weten dat hij al meer dan wie dan ook gefietst heeft en daar zeventien boeken over geschreven heeft. Binnenkort op mijn blog. Daarnaast ben ik bezig met een ebook met daarin Zeeuwse fiets- en wandelroutes! Stay tuned.

Voor nu een fijne, zonnige zondag toegewenst!

Gratis ebook Op Stap in Zeeland!

Op stap in Zeeland, gratis ebook met wandelroutes en een fietstocht

In drie verschillende routes ontdek je Zeeland in alle facetten. Van de duinen en het strand tot een historische binnenstad.

Meld je hieronder aan en krijg het ebook meteen in je mailbox en ontvang tevens elke maand een update van mijn nieuwsbrief!

Speciaal voor de lezers...

* Exclusieve fiets- en wandelroutes...
* Gratis ebook om Zeeland te ontdekken!
* Elke maand de beste tips in je mail!